۴ شگفتی حضور پریناز ایزدیار در کن که همه را غافلگیر کرد!
۴ شگفتی حضور پریناز ایزدیار در کن که همه را غافلگیر کرد! / حضور پریناز ایزدیار در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۵، از لحظه ورودش به فرش قرمز تا نمای نه چندان مطلوبش در مراسم فوتوکال، فراتر از یک رویداد سینمایی مورد توجه قرار گرفت. او به منظور شرکت در نمایش فیلم “زن و بچه” ساخته سعید روستایی به فرانسه رفته بود، اما بیشتر از خود فیلم، شخصیت و ظاهر او به موضوع اصلی بحثها در رسانهها و شبکههای اجتماعی تبدیل شد.

۴ شگفتی حضور پریناز ایزدیار در کن که همه را غافلگیر کرد!
۴ شگفتی حضور پریناز ایزدیار در کن که همه را غافلگیر کرد! / حضور پریناز ایزدیار در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۵، از لحظه ورودش به فرش قرمز تا نمای نه چندان مطلوبش در مراسم فوتوکال، فراتر از یک رویداد سینمایی مورد توجه قرار گرفت. او به منظور شرکت در نمایش فیلم “زن و بچه” ساخته سعید روستایی به فرانسه رفته بود، اما بیشتر از خود فیلم، شخصیت و ظاهر او به موضوع اصلی بحثها در رسانهها و شبکههای اجتماعی تبدیل شد.
کن ۲۰۲۵ زیر سایه درخشش پریناز ایزدیار؛ این ۴ نکته را از دست ندهید!
سبکی که به دقت طراحی شده بود؛ متفاوت از راههای گذشته
استایلی حسابشده و متفاوت از گذشته ایزدیار امسال در فرش قرمز با ظاهری کاملاً طراحیشده، هدفمند و کنترلشده حاضر شد. او نه از پوششهای پرهیاهو و خودنمایانه استفاده کرد و نه به محافظهکاری افراطی روی آورد. انتخاب پارچه، رنگ، فرم لباس و نحوهی آرایش موها، همگی در تعادلی ظریف قرار داشتند. در مقایسه با حضور مهناز افشار در جشنواره کن امسال که با واکنشهای متناقضی روبهرو شد، استایل ایزدیار با استقبال عمومی بیشتری مواجه گردید.
چرا همه درباره پریناز ایزدیار در جشنواره کن حرف میزنند؟ ۴ دلیل مهم!
از فرش قرمز تا نگاه جهانی: ۴ نکته طلایی درباره حضور خاص پریناز ایزدیار در کن
ایزدیار در این مراسم لباسی بلند و ساده به رنگ مشکی به تن داشت که جلوهای از وقار و ظرافت را به نمایش میگذاشت. طراحی این لباس بر عهده غزل رجبیان، طراح ایرانی و همسر مهران مدیری، بوده است که در سالهای اخیر با برند خود موفقیتهای زیادی کسب کرده است. این لباس با برشهای کلاسیک و مینیمالیستی، بدون جزئیات اغراقآمیز، اما با دوختی بسیار دقیق و ساختاری منظم، زیبایی طبیعی و شخصیتی قوی به پریناز بخشیده بود. انتخاب رنگ مشکی نمادی از قدرت، آرامش و سلیقهای ظریف بود که بهخوبی با فضای رسمی و هنری جشنواره کن هماهنگ شده بود.
پریناز ایزدیار در کن؛ ۴ لحظهای که او را ستاره بیرقیب کرد!
بازیای که مورد توجه قرار گرفت؛ از کن تا رسانههای داخلی
علاوه بر استایل، بازی پریناز ایزدیار نیز مورد توجه قرار گرفت. روزنامه ایران در شماره امروز خود، به طور صریح به ستایش منتقدان جهانی از بازی فوقالعاده او در این فیلم پرداخته است.
این ۴ نکته ثابت میکند پریناز ایزدیار در کن فقط یک مهمان نبود!
بازی فوقالعاده پریناز ایزدیار یکی از نکات بارز و تکرارشونده در تحلیلهای مثبت این فیلم به شمار میآید. سوفی مانکس کافمن، منتقد نشریه ایندی وایر، با ستایش از این بازیگر، او را یکی از نامزدهای اصلی جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره کن معرفی کرده است. همچنین، دد لاین به این نکته اشاره کرده که «ایزدیار، بازیگر برجسته فیلم، با چشمان تیره و درشتش به یکی از ارزشمندترین داراییهای فیلم تبدیل شده و تغییرات سریع و ماهرانهاش شگفتانگیز است.» منتقد «آیانسینما» نیز به تلاش سعید روستایی برای به چالش کشیدن مسائل اخلاقی در این فیلم پرداخته است.
«فیلم با مجموعهای از لحظات شگفتانگیز و ویرانگر فرونشست میکند و بازیگران را وادار میسازد تا احساسات خود را به تصویر بکشند؛ روشی که همیشه لطیف نیست.» این جملات بخشی از نقد منتقد «اسکرین» است. در عوض، منتقد «تایم اوت» فیلم سعید روستایی را شایسته دریافت ۴ ستاره میداند و بر این باور است که فیلم در به تصویر کشیدن زنی که با رنجی غیرقابل تصور دست و پنجه نرم میکند، به طرز بینظیری هم پرتنش و هم عمیقاً تکاندهنده عمل میکند.
پریناز ایزدیار با این ۴ حرکت جشنواره کن را تسخیر کرد!
موضوع حجاب؛ مورد قبول و البته بحثبرانگیز
مسئله حجاب، همانند همیشه، در جشنوارههای بینالمللی با حضور زنان ایرانی به موضوعی پر بحث تبدیل شده است. اما آنچه پریناز ایزدیار را از دیگران متمایز کرد، نوع پوشش او بود که ترکیبی از حجاب و زیباییشناسی را به نمایش گذاشت. روسریای که به زیبایی در طراحی لباس او تنیده شده بود، باعث شد تا این ظاهر هم نظر ناظران جشنواره را جلب کند و هم به خطوط قرمز رسمی پایبند بماند. جالب اینجاست که واکنشها از سوی مقامات و رسانههای داخلی تاکنون منفی نبوده و در مقایسه با موارد قبلی که شاهد واکنشهای تند بودیم، این بار خبری از انتقادات شدید نیست.
واکنشها در فضای مجازی
حضور و انتخاب لباس پریناز ایزدیار در ساعات اولیه پس از نمایش عکسها در فرش قرمز به یکی از موضوعات داغ توییتر فارسی و دیگر شبکههای اجتماعی تبدیل شد. کاربران از زوایای مختلف به این موضوع پرداختند: برخی به ظرافت انتخاب لباس اشاره کردند، عدهای آن را «شیکترین استایل سال یک بازیگر ایرانی در کن» نامیدند و گروهی دیگر از منظر ایدئولوژیک به بحث درباره «تطابق یا عدم تطابق با معیارهای حجاب رسمی» پرداختند. اما نکتهای که واضح است این است که پریناز ایزدیار توانست در یکی از مهمترین رویدادهای سینمایی جهان، حضور خود را به شکلی چندلایه و معنادار تعریف کند.
آریانا نوشت: طرف شانزده روز پیش پدرش را از دست داده و خودش هم در ایران زندگی میکند. حالا که آمده، میگویند چرا لباس مشکی پوشیده است. اگر این خانم لباس سفید به نشانه عزا میپوشید، شما همین افراد، او را مورد انتقاد قرار میدادید. واقعاً این معقولترین انتخاب در سالهای اخیر است.
علی: پریناز ایزدیار نشان داد که میتوان بدون آرایش سنگین و لباسهای خاص هم جذاب بود.
برفک همچنین نوشت: انتقادات زیادی به انتخاب پوشش تمام مشکی پریناز ایزدیار در این دو روز وارد شده است. هرچند که این ممکن است انتخاب شخصی او باشد، اما به وضوح در حال عزاداری است و غم در چهرهاش به خوبی نمایان است. همچنین، در هر دو روز، استایل او بسیار شیک و زیبا بوده و به هیچ وجه عجیب و غریب نیست.
و خیاط توئیتر: استایل لباس، اکسسوری و میکاپ همه به طرز فوقالعادهای طراحی شدهاند. این زن با حرفهایگری و گام به گام پیشرفت کرده و در سالهای اخیر کارهای بسیار درخشانی ارائه داده است، اما به اندازهای که شایستهاش است، مورد توجه قرار نگرفته است.